Aan de voorkant treffen we een nieuwe voorspoiler met de nodige sleuven aan. Verwacht overigens niet dat deze een nuttige functie hebben. Ook aan de achterzijde komen we een geheel nieuwe achterbumper tegen. Deze is tevens voorzien van een diffuser die de luxueuze sedan van Jaguar een aerodynamisch en atletisch uiterlijk mee moet geven. Door een verlagingset van 35 mm te monteren kunnen de 21" lichtmetalen wielen nog maar net huisvesten in de wielkasten.
Motortuning
Motorisch heeft Loder1899 ook het een en ander aangepast. Door de waarden van het motormanagement te veranderen, levert de standaard 2,7 liter TDV6 nu 249 pk bij 2.000 tpm in plaats van de standaard 207 pk bij een gelijk aantal toeren. Het maximale koppel stijgt van 425 Nm bij 4000 tpm naar 522 Nm bij 3.850 tpm. Dit alles komt de sprint naar 100 km/h ten goede. De Loder1899 Jaguar XF tikt de 100 km/h aan in 7,6 seconden (was 8,2 seconden). De topsnelheid blijft met 229 km/h gelijk aan het productiemodel.