Ingrijpend, want naast enkele optische wijzigingen zijn er ook nieuwe motoren en een verbeterde koetswerkstijfheid. In oktober mogen we hem verwachten, de opgefriste Sorento. Hij blijft goed 4,7 meter lang, maar is optisch up-to-date gebracht. Zo is hij uitgerust met led-dagrijlichten, en de achterlichtblokken bestaan volledig uit led’s. Zowel het radiatorrooster als de bumpers genieten een gewijzigd design.
Voor het interieur koos Kia voor hoogwaardiger materieel. En ook het koetswerk is opgetrokken uit verbeterd staal, wat de stijfheid verbetert. Ook de veiligheid maakt hierdoor nog een sprong voorwaarts.
De motoren zijn eveneens doorgelicht en aangepast. Zo krijgt de 2.4 benzinemotor nu directe inspuiting, wat hem 18 pk extra oplevert (192 pk). De 2.2 turbodiesel blijft 197 pk krachtig, maar is wat zuiniger geworden. Beide kunnen zowel met voor- als met vierwielaandrijving geselecteerd worden.
Parijs
De gefacelifte Sorento beleeft zijn wereldpremière in Parijs in september. Tot dan moeten we ook op de prijzen wachten, maar die zullen hoe dan ook in lijn liggen met zijn concurrenten Opel Antara/Chevrolet Captiva, net als de Mitsubishi Outlander. (mg/sp-x)