Naast deze informatie meldde Reggiani nog een schat aan andere informatie aan Autocar. Was Lamborghini er eerder nog niet uit over welke krachtbron de Estogue zou moeten beschikken, de fabrikant heeft voorlopig een keus kunnen maken. In het vooronder zal een 'gedownsizede' 5.2 liter V10 van de Gallardo LP560-4 liggen. In plaats van 560 pk en 540 Nm in de LP560-4 levert de tiencilinder in de limousine circa 500 pk en 610 Nm. Het koppel zal echter bij lagere toeren beschikbaar zijn waardoor de Estoque een kalmer motorkarakter krijgt dan de toerenmaker in de Gallardo. De motor is gekoppeld aan een zeventraps DSG-automaat, de eerste voor Lamborghini.
Diesel op komst Bovendien biedt het geheel nieuwe platform van de sedan mogelijkheden voor andere krachtbronnen. Een twin-turbo V8 of een achtcilinder turbodiesel wordt daarom niet uitgesloten. Ook bekijkt het merk of er mogelijkheden zijn voor een hybridetechniek die de achtcilinder kan ondersteunen. Tja, de steeds strenger wordende milieunormen vraagt zaken tegen het licht te houden op het gebied van brandstofbesparing en CO2-uitstoot. Echter beloofd Lamborghini nimmer een diesel of een 'geholpen´ (turbo of compressor) motor in haar sportwagenmodellen te lepelen.
Eind 2011 Bij 'groen licht' zal de ontwikkeling van de Lamborghini Estoque begin volgend worden opgestart in Sant'Agata. Zoals genoemd zal de limousine vervolgens rond het einde van 2011 bij de dealers staan. Reken op een prijs van minimaal 2,5 ton.