Bovendien wordt de GS 430 vervangen door de GS 460 en is het onderstel voortaan dynamischer. Groot zijn de optische verschillen niet.
Zo zijn de koplampen en grille zijn licht gewijzigd, de zijknipperlichten zijn opgenomen in de buitenspiegels en de achterbumper is licht gewijzigd. Het uit 2005 stammende ontwerp van de GS is hiermee volledig in stand gebleven en slechts in detail aangepast. Het interieur wordt gekenmerkt door een nieuwe selectiehendel van de versnellingspook, verbeterde instrumenten en een extra aansluiting voor een externe audiobron. Om de rij-eigenschappen naar een hoger plan te tillen zijn de GS-modellen voorzien van diverse aanpassingen om dit te realiseren. Zo is de GS 300 voorzien van Active Variable Suspension en beschikt de GS 450h voortaan over een actief stabilisatorsysteem.
GS 460
Nieuw in het leveringsgamma is de GS 460. Dit model is voorzien van een nieuwe 4.6 liter V8 en vervangt de GS 430. De motor ontwikkelt een vermogen van 347 pk en beschikt daarmee over 23% meer vermogen dan zijn voorganger. De prestaties zijn hierdoor verbeterd. De 0-100 km/h sprint is met 0,3 seconden teruggebracht naar 5,8 seconden. De CO2-uitstoot - niet geheel onbelangrijk tegenwoordig - bedraagt 258 g/km en is daarmee 11 g/km minder geworden. Lexus koppelt de motor aan een revolutionaire automaat met 8 versnellingen.
GS 450h
Om de hybride-uitvoering meer te onderscheiden van de GS 300 en GS 460 heeft Lexus de GS 450h op diverse punten aangepast. De auto is niet alleen voorzien van blauwgekleurde Lexus-logo's op de grille en de achterklep, maar onderscheidt zich daarnaast ook door de hybride-logo's met blauwe achtergrond bij de achterportieren en blauwe accenten in de koplampen en achterlichtunits. De GS 450h is niet alleen leverbaar in de standaard carrosseriekleuren maar ook in Black Opal, een lak die exclusief voor hybridemodellen van Lexus beschikbaar is.