Naast de Coupé laten de Japanners nu ook zien dat er wordt nagedacht over een Roadster met adembenemende prestaties. Al lange tijd wordt er bij Lexus gewerkt aan een supersportauto. Het eerste levensteken daarvan presenteerde Lexus begin 2005 op de NAIAS in Detroit. De auto gaf destijds aan welke designrichting men op wilde gaan. Maar de conceptcar was meer dan dat. In de afgelopen drie jaren liet Lexus ons een steeds verder doorontwikkelde variant van de LF-A zien en bovendien werd er al tussen neus en lippen door gesproken over een productiemodel.
Verder wisten wij al meerdere malen foto´s te tonen van prototypes van de LF-A die op de Nürburgring werden getest. Reden genoeg om aan te nemen dat Lexus het project nog steeds de volle aandacht geeft. Ondanks dat het productiemodel nog steeds niet gepresenteerd is laat Lexus ons nu een tweede variant zien; de Roadster.
Dakloze coupé
In de basis is de LF-A Roadster gelijk aan de coupé. Dat betekent dat ook dit model gebruik maakt van een aluminium en carbon fiber body. Echter, een deel van het dak ontbreekt. Hierdoor heeft het model enigszins iets weg van de Lamborghini Gallardo en Ferrari F430 Spyder, een echte supercar dus. Voorin de auto ligt een 5.0 liter V10 met een vermogen van ruim 500 pk. Volgens Lexus moet de auto daardoor in staat zijn om een topsnelheid van ruim 320 km/h te behalen.
F-label
De tweezits Roadster draagt net als de IS-F het F-logo. Bij Lexus is dit een aanwijzing dat de auto onderdeel uitmaakt het F-label van de fabrikant. Dat betekent dat de LF-A wordt ontwikkeld buiten het normale ontwikkelingsproces van de andere modellen om. Sportiviteit staat daarbij hoog in het vaandel en de vorm van het logo is dan ook geïnspireerd op de bochten van de Fuji Speedway.
Productiemodel coupé in 2010
Met de presentatie van de LF-A Roadster conceptcar luidt Lexus een nieuw hoofdstuk in van de LF-A. Het productiemodel van de coupé staat gepland voor 2010. Of de Roadster dan zal volgen is op dit moment nog niet bekend.