Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Lexus LS 600h – Milieuvriendelijker directievervoer

De Lexus LS 600h is een directievervoerder met een milieuvriendelijk tintje. De auto combineert het comfort, de uitstraling en de prestaties van een grote sedan met het verbruik van een minder grote auto. Een ministerauto bij uitstek.

Na de RX 400h en de GS 450h krijgt nu ook het topmodel LS de beschikking over een hybridesysteem. En, net zoals het geval is bij de RX en GS slaat het getal (600) achter de typeaanduiding niet op de cilinderinhoud, maar op het vermogen dat vergelijkbaar is met dat van een conventionele 6,0 liter benzinemotor.

Gecombineerd vermogen

De LS600h is de eerste auto ter wereld met een volhybride V8 aandrijflijn, waarbij een 5,0 liter benzinemotor (394 pk) gecombineerd wordt met een krachtige elektromotor met hoog vermogen (225 pk), een nieuw ontworpen accupakket, een tweetraps elektronisch geregelde continu variabele transmissie en permanente vierwielaandrijving. Als beide aggregaten ‘pieken’ dan bedraagt het totale vermogen 445 pk. Het brandstofverbruik bij de gecombineerde cyclus is dan slechts 9,3 l/100 km. Wie het gaspedaal vol intrapt bereikt na 6,3 tellen de honderd en kan tot een top van 250 km/u versnellen. Dan maakt de begrenzer een einde aan het feest.

Moderne hulpsystemen

De LS600h is voorzien van een groot aantal hulpsystemen voor de bestuurder. Het Intelligent Park Assist-systeem helpt de bestuurder bij het fileparkeren en achteruit inparkeren. De nieuwe adaptieve cruise control (ACC) werkt bij alle snelheden tussen 0 en 170 km/u. En de LED-dimlichten, zorgen bij duisternis voor een optimale verlichting van de weg, terwijl de Brake Hold-functie de bestuurder ontlast bij frequent start/stop-verkeer.

Herkenbaar model

De LS 600h is in één oogopslag te onderscheiden van de rest van de LS-serie dankzij de discrete ‘hybride’-emblemen, een transparante blauwe coating van het L-embleem in de grille, unieke, handgepolijste lichtmetalen wielen, de carrosseriekleur Black Opal (speciaal voor de hybride, een gitzwarte lak die in het zonlicht blauwe en paarse ondertonen vertoont), witte LED-parkeerverlichting en LED-dimlichten. Elk van de drie LED-projectorlenzen is voorzien van een transparante blauwe ring, waarmee de LS600h ook aan de koplampen onmiddellijk te herkennen is.

Uitrusting

Qua uitrusting heeft men niet te klagen met onder meer gelaagd glas vóór en opzij, een 4-zone airconditioning met uitstroomopeningen in het dak, elektrische stoelverwarming en -ventilatie en een high speed dvd-navigatiesysteem met de mogelijkheid verkeersopstoppingen te vermijden. De functies van dit systeem, het audiosysteem, de airconditioning, het navigatiesysteem en de Bluetoothtelefoon, zijn te bedienen via een 8-inch touchscreen of met spraakcommando’s. Een achteruitrijcamera (inparkeerhulp) is eveneens standaard.

Ultieme luxe

De ultieme comfortervaring is toch wel de LS 600h L, een versie met een 120 mm verlengde wielbasis die geheel ten goede komt aan de beenruimte en het comfort voor de achterpassagiers. Uniek voor deze is de Multi-zone Automatic Climate Control. Dit systeem maakt gebruik van een sensor om de temperatuur van het menselijk lichaam te meten. De stoel achter in de verlengde versie van het hybride vlaggenschip is voorzien van een verstelbare rugleuning, verwarming en ventilatie, een geheel inklapbare verstelbare voetensteun en een unieke massagefunctie. De achterpassagiers kunnen genieten van een uitklapbaar, in de hemel gemonteerd 9-inch scherm met een aparte dvd/cd-speler.

Prijs

Prijzen van de LS600h starten bij € 136.600,-. De versie met langere wielbasis is € 8.700,- euro duurder.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer