De vorm van de Elise blijft behouden. Vier wielen met een open kuipje er tussen geperst. Vooraan en achteraan zijn wat aerodynamische hulpstukken aan de lichtgewicht carrosserie toegevoegd. Het radiatorrooster en de andere lichtblokken geven de Elise een nieuw gezicht. De richtingaanwijzers zijn LED’s, en welja, zelfs de Elise valt ten prooi aan de ‘daytime running lights’ in de vorm van LED’s in de koplampen. Ook het velgendesign is anders.
6,7 seconden
Onder de motorkap vinden we in de basisversie een 1.6 in plaats van een 1.8 benzine. Het gaat opnieuw om een Toyota-motor, die 13% zuiniger is dan de 1.8 en gemiddeld genoeg heeft aan nauwelijks meer dan 6 l/100 km. Hij mag dan slechts 136 pk hebben, dat is voldoende om de Elise in 6,7 seconden aan 100 te brengen en een top van 200 km/u te halen. De 1.8 motor heeft overigens niet afgedaan. Die blijft present in de Elise R (192 pk) en de Elise SC (220 pk).
Voorjaar
Op prijzen moeten we nog wachten. De nieuwe Elise beleeft zijn première in Genève en moet nog dit voorjaar bij de dealers staan.