Sinds de komst van de grote 6, houdt Mazda duidelijk vast aan zijn Kodo-designtaal. Diens mix van sportiviteit en een duidelijk sex-appeal slaat aan. In het verleden hebben we wel al eens vastgesteld dat een dergelijke filosofie niet altijd even geslaagd is, al naargelang het type auto. Hier stellen we vast dat Kodo duidelijk goed werkt over het hele gamma.
Skyactiv-D 1.5
Opvallend genoeg roeit Mazda wat tegen de stroom in. Waar de meeste andere constructeurs de dieselmotor in de stadswagens dumpen en terugkeren naar de benzine, spreekt Mazda in zijn persbericht uitsluitend over de nieuwe 1.5 Skyactiv-D, een diesel dus. Veel weten we er bovendien nog niet over, want Mazda laat alleen weten dat hij een CO2-uitstoot van 90 gr/km haalt.
De Mazda2 komt pas eind dit jaar of begin volgend jaar. Het merk heeft dus nog ruim de tijd om her en der nog wat brokjes informatie te lossen. Waarschijnlijk debuteert de echte Mazda2 dit najaar op het Salon van Parijs. Die zal slechts in enkele details verschillen van deze concept, en daar kunnen we alleen maar blij om zijn.