Niet dat we dat erg vinden, het is opnieuw een reden om eens om de sleutels te bedelen. De nieuwe MX-5 is pas voor 2014, en dus wordt de huidige MX-5 met enkele kleine retouches opnieuw het veld in gestuurd. Overigens is de MX-5 al dik twintig jaar onder ons. Deze derde generatie gaat al bijna zeven jaar mee.
Vooraan kreeg de MX-5 een hertekende bumper. De ruimte rond het radiatorrooster kreeg meer aerodynamische vormen, en hij wint wat aan agressiviteit. Het interieur is licht bijgewerkt, met andere kleurencombinaties. Belangrijker is een veiligheidsaanpassing. De MX-5 beschikt nu over een motorklap die bij een ongeval met een voetganger vijf tot tien centimeter omhoog klapt, om de klap beter op te vangen en de overlevingskansen van de voetganger te vergroten. De basisversie behoudt de 126 pk sterke 1.8 benzine, en ook de 160 pk krachtige 2.0 blijft behouden. (sp-x/mh)