7,5 seconden later geeft de teller al 200 km/u aan, terwijl de top begrensd wordt bij 320 km/u, 3 km/u meer dan de gewone SLS. Het normverbruik blijft identiek op 13,2 l/100 km. De zevenversnellingsbak met dubbele koppeling schakelt nog iets sneller en droger. Het tussengas bij het terugschakelen is nog iets geprononceerder uitgewerkt. Zonder comfortmodus
DHet Ride Control Performanceonderstel is nog harder afgesteld. De comfortstand is zelfs helemaal overboord gekieperd. Wel krijgt hij Sport- en Sport Plus-instellingen. De bandenmaat blijft dezelfde: 265/35 19 vooraan en 295/30 20 achteraan.
Je kan de GT herkennen aan zijn donker getinte lichtblokken en rode remzadels. Hij beschikt ook over blinkende radiatorelementen en spiegelbehuizing. Aan de binnenkant koos Mercedes voor alcantara inleg en opvallende rode stiknaden van het leder.
Tausend Euro pro Extra-PS
De coupé kost 204.680 euro in Duitsland, de roadster gaat daar 213.030 euro kosten. Dat maakt elke extra pk van de GT zo’n duizend euro duurder dan de gewone SLS AMG. Naast deze versie belooft Mercedes al een nieuwe variant voor 2013. Dan maken we de commercialisering mee van de E-Cell, de elektrische SLS AMG.
Klik hier voor alle nieuws over het merk Mercedes-Benz
Klik hier en zoek uw occasie Mercedes-Benz SLS AMG GT tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Mercedes-Benz SLS AMG GT, en een selectie van tweedehandse