De prestaties zijn zeer aansprekend want de CK63 S heeft minder dan 4 seconden nodig om de 100 km/h te bereiken en de snelheidsmeter zal de 300 km/h overschrijden. De C63 AMG moet als het topmodel van de C-klasse door het leven gaan. En met 457 pk en 600 Nm kunnen we daar met recht van spreken. De tuners denken daar dikwijls anders over. Carlsson presenteert dan ook de CK63 S, een nog sportiever, nog krachtiger en nog snellere versie op basis van de door AMG getunede C-klasse.
565pk en 685 Nm De potente achtcilinder in het vooronder van de AMG is door Carlsson nog verder geoptimaliseerd. Met onder meer een sportluchtfilter, een gewijzigd uitlaatsysteem en een hergeprogrammeerd motormanagement komt het vermogen uit op 565 pk. Het koppel is met 685 Nm (+ 85 Nm) minstens zo imponerend. Het resultaat is dat de CK63 S er slechts 3,8 seconden voor nodig heeft om vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. Dat is niet alleen 0,7 seconden sneller dan de ´standaard´ C63 AMG dat weet te realiseren, maar bovendien sneller dan echte sportauto´s als de Porsche 911 Turbo (3,9 sec) en de Ferrari F430 (4,0 sec). De topsnelheid ligt volgens Carlsson boven de 300 km/h.
Onderstel Om al het vermogen in goede banen te leiden monteert Carlsson een RS verlagingskit waarbij zowel de hoogte van de vering als de kracht van de demping traploos valt in te stellen. Carlsson adviseert haar klanten bovendien om een limited slip differentieel te monteren om zo de tractie te verbeteren. Met wielen die 38% lichter zijn dan gewone lichtmetalen velgen blijft bovendien het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk.
Bodykit Niet alleen optisch aantrekkelijk, maar ook qua stabiliteit van betekenis is de bodykit. Aan de voorzijde valt het gespierde front op dat gekenmerkt wordt door een overdaad aan gaas om de luchtinlaten op te ´sieren´. Van opzij zien we naast de eerder genoemde lichtmetalen wielen ook een setje zijskirts. Lopen we door naar de achterzijde dan vallen de vier flinke uitlaatpijpen allereerst op. Wie verder kijkt ontdenkt ook een aangepaste bumper en een subtiele spoiler op de achterklep. Zoals gezegd is het spoilerwerk niet alleen optisch, maar levert het bovendien een bijdrage aan de stabiliteit op hoge snelheden.
Luxe Het interieur is pure verwennerij. Carlsson heeft kosten nog moeite bespaard om een sportieve en luxueuze sfeer te creëren. De stoelen zijn bekleed met een mix van leer en Alcantara waarbij het dubbele stiksel een opvallend stylingdetail is. Persoonlijke wensen van de klant worden bij Carlsson ingewilligd dus is het interieur van de auto op de foto´s slechts een voorbeeld van wat mogelijk is.