Het uiterlijk van de GL is in zijn standaard uitvoering redelijk beschaafd te noemen. Hoe anders wordt dit met de toevoeging van de Design RS-kit van Carlsson. Vooral het front van de GL lijkt in staat andere weggebruikers van de weg af te kijken. De lage LED-verlichting, de dubbele mistlampen, de verhoogde motorkap en het vele gaas aan de voorkant geeft de wagen een ronduit agressieve blik mee. Aan de achterzijde wordt dit nog eens versterkt door de twee ovale uitlaten (lees: stortkokers).
Powerupgrade Met het extra krachtige uiterlijk verdient de motor ook een upgrade moet Carlsson gedacht hebben. De tuner ontwikkelde speciaal voor de GL500 een vermogensupgrade. De standaard 388 pk steeg naar 435 pk en het koppel nam toe naar 600 Nm (was 530 Nm). Ook voor de twee dieselmodellen heeft Carlsson een kit beschikbaar. De ´instapdiesel´, de GL 320 CDI, wint 45 pk. Het vermogen stijgt van 224 naar 269 pk. Bij de topdiesel weet de tuner er 48 pk meer uit te slepen. Standaard met 306 pk al geen stakker, maar met 354 pk nóg krachtiger.
Tweeëntwintig duims wielen Om het vermogen zo goed mogelijk op de weg over te brengen heeft Carlsson een speciaal module voor het onderstel ontwikkeld. Dit systeem heet C-Tronic SUSPENSION en alleen te leveren op de GL modellen die met AIRMATIC zijn uitgerust. Het systeem verlaagd de auto met 30 millimeter en kan ook de veerweg gedurende de rit aanpassen. Dit naar gelang de wegomstandigheden. Om het plaatje compleet te maken monteert de tuner de 22 inch grote 1/11 Evo Briljant Edition wielen onder de GL. Samen met de 295/35 banden een imposant gezicht.