De kleur heeft zelfs dezelfde naam als die van de fabrikant uit Zuffenhausen-Stuttgart, namelijk 'Porsche 2D8'. In combinatie met de glanzende gitzwarte delen en de glossy zwart gespoten 20 inch Bimoto velgen oogt de MTM R8 zowel giftig als dreigend. En van zich afbijten dat kan deze MTM. De tuner uit Wettstetten (Duitsland) heeft namelijk een flinke compressor op de 4.2 liter V8 geschroefd. Dankzij deze in greep wordt er maar liefst 560 pk en 580 Mm het motorcompartiment ingeblazen. Een enorme winst ten opzichte van het normale vermogen van 420 pk en 430 Nm. Zelfs de Audi R8 V10 wordt hiermee ruimschoots voorbijgestreefd, hoewel MTM binnenkort ook een powerkit voor dit model zal aanbieden. Enkel door het aanpassen van de motorunitparameters zal de R8 V10 een maximaal vermogen van tevens 560 pk opleveren, een toename van 35 pk.
Lift-Up System Sprinttijden geeft MTM helaas niet op. Maar als we de tijden van de normale R8 V10 - in 3,9 seconden naar de 100 km/h - in acht nemen kunnen we verwachten dat deze MTM R8 hier zeker nog 0,2 seconden van af weet te snoepen. Wij schatten z'n topsnelheid op om en nabij de 330 km/h. De Audi R8 V10 haalt namelijk 316 km/h. Om deze waarden te behalen heeft MTM de aerodynamica van de R8 licht verbeterd door middels van een frontsplitter en een diffuser aan de achterzijde. Een uitlaatsysteem van eigen makelij staat de optimalisatie bij. Indien gewenst kan de MTM R8 uitgerust worden met het zogeheten Lift-Up System, die zoals zijn naam als zegt de auto omhoog kan brengen om zodoende obstakels zoals bijvoorbeeld drempels makkelijker te overwinnen.