In 2003 presenteerde Nissan de 350Z. Het was de allereerste sportauto van Nissan die weer met recht de letter ´Z´ mocht dragen en duidelijke overeenkomsten vertoont met de 240Z uit de jaren ´70. De nieuwe 370Z borduurt duidelijk voort op de 350Z. Het design is echter veel scherper en sportiever. Opvallend is dat de auto een 100 mm kortere wielbasis heeft en dat de gehele lengte met 70 mm is afgenomen. De breedte nam echter met 33 mm toe.
Sportinterieur Wie instapt neemt plaats in een sportief ogend interieur waar plaats is voor twee personen. Om het sportauto-karakter te benadrukken loopt de middenconsole door tussen de beide voorstoelen. Volgens eigen zeggen heeft Nissan hoogwaardigere materialen toegepast. Achter de stoelen is wat extra ruimte beschikbaar voor bagage.
Nieuwe zescilinder Onder de motorkap ligt een 3.7 liter V6 die grotendeels nieuw is. De motor ontwikkelt een vermogen van 331 pk en een koppel van 366 Nm. Standaard koppelt Nissan de motor aan een handgeschakelde zesbak. Optioneel is er bovendien een 7-traps automaat leverbaar die met flippers achter het stuurwiel dan wel met de pook ook handmatig valt te bedienen.
Voorjaar 2009 Vanaf het voorjaar van 2009 zal de Nissan 370Z bij de dealers staan. Later zal er ook een Roadster volgen. De prijzen en exacte uitrustingsniveaus zijn op dit moment nog niet bekend.