De Antara kenmerkt zich door een hoge zitpositie, een grote bodemvrijheid, grote wielen en robuuste beschermingselementen. Aan het exterieur is overigens nauwelijks te zien dat je met een bedrijfswagenuitvoering te maken hebt. Je kunt gewoon door de ruiten in de achterportieren naar binnen gluren. Wie dat niet wenst, kan natuurlijk de ruit van een donkere tint voorzien. De extra laadruimte werd gecreëerd door de achterbank te verwijderen en een tussenschot te plaatsen. Met als resultaat een laadvloer van meer dan 1,70 meter lang en een laadvermogen van maximaal 760 kg.
Welkome aanvulling
Voorlopig biedt Opel alleen een 150 pk sterke 2,0 liter commonrail turbodieselmotor in het vooronder van de Antara Van, een krachtbron die standaard met een roetfilter is uitgerust. Naar keuze is deze 2.0 CDTi leverbaar met een handmatig bediende vijfversnellingsbak of een vijftrapsautomaat. Op veiligheidsvlak beschikt de Van standaard over onder meer Hydraulic Brake Assist (HBA), Active Rollover Protection (ARP) en Descent Control System (DCS). Verder kan de 'bestel'- SUV ook uitgerust worden met Trailer Stability Assist (TSA), dat slingerbewegingen van een eventuele aanhangwagen of caravan helpt voorkomen. Een welkome aanvulling, aangezien er in dit segment bedrijfsauto's vaak gebruik wordt gemaakt van een aanhanger.