De facelift valt vooral vooraan op, met het tweedelige radiatorrooster. De koplampblokken zijn wat dynamischer getekend – adelaarsblik, volgens Opel – en hij krijgt de boomerangvormige dagrijlichten van de Insignia. De mistlichten zitten onderaan de bumper, in een verticaal geplaatste cluster. In de optielijsten vind je zes nieuwe velgendesigns terug, en bontere kleurcombinaties voor interieur en exterieur. Ook de stoffen van het interieur zijn vernieuwd.
Start/stop
Opel nam nog maar in het voorjaar het motorenpallet van de Corsa onder handen. Op dat vlak valt nu vooral de standaard start/stop op, in de Ecoflex versie. Die ziet met de 1.3 CDTi (95 pk) zijn gemiddeld verbruik zo dalen van 3,7 l/100 km naar 3,5 l/100 km. Uitgedrukt in CO2-uitstoot, komt hij zo op gemiddeld 94 gr/km, waardoor hij in aanmerking komt voor overheidskorting. De vijfdeursversie van de Corsa is goed voor 3,6 l/100 km (CO2: 95 gr/km).
Het motorenpallet reikt van 70 pk tot de OPC met zijn 192 pk. Bij de interessante nieuwe extra’s noteren we een Bluetooth-verbinding waarmee je niet alleen handenvrij kan bellen, maar ook muziek kan streamen van een iPhone. De prijzen geeft Opel nog niet mee. (SP-X)