De Corsa Hybrid conceptcar maakt gebruik van het GM Hybrid-systeem. In dit geval zorgen een diesel- en een elektromotor voor de aandrijving. De brandstofmotor is een 1.3 CDTi met een vermogen van 75 pk. Dankzij diverse voorzieningen neemt de motor een genoegen met slechts 3,75 l/100 km en stoot de Corsa slechts 99 gram CO2 per kilometer uit.
Hybridefuncties
Deze lage verbruik- en uitstootcijfers zijn mogelijk gemaakt door slim om te gaan met de energie. Zo combineert het hybridesysteem de functies van een startmotor en een stroomgenerator. Het hybridesysteem schakelt bovendien de dieselmotor uit wanneer de auto tot stilstand komt en start hem weer wanneer de bestuurder het rempedaal loslaat. Wanneer extra vermogen nodig is, bijvoorbeeld tijdens accelereren of inhalen, levert de elektromotor een beduidend hoger koppel. De combinatie van een 1,3-liter dieselmotor en een stroomgenerator verlaagt het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. De lithium-ionbatterij levert het elektrische vermogen voor de startmotorgenerator en wordt zelf opgeladen via de regeneratieremfunctie van de conceptauto: bij loslaten van het gaspedaal wordt de brandstoftoevoer onderbroken en de kinetische energie van de auto omgezet in elektrische energie.
Toekomstmogelijkheden
Opel laat momenteel nog niets los over de toekomst van de Corsa Hybrid, maar het is goed denkbaar dat dit model binnen niet al te lange tijd op de markt zal komen.