Peugeot wil de 308 SW betaalbaar houden en mikt op een vanafprijs rond 20.000 euro. Dat zou hem maar een beetje duurder maken dan de hatchback, terwijl hij veel praktischer is. Hij blijft een eind onder de prijzen van de – oudere – 3008 en 5008.
Langere wielbasis
Normaal is zo'n break gewoon een iets langere versie van de berline. Maar sinds de moduleerbare platformen kan er veel meer. Zo ook hier, waar de Peugeot 308 SW groeit tot 4,58 meter. Dat is 33 centimeter meer dan de 308, maar 11 van die centimeters dienen om de wielbasis te verlengen. En de passagiers dus meer ruimte te geven. Met 610 liter koffer heeft hij 40 liter meer dan het vorige model.
Motoren en interieur zijn identiek aan de gewone 308. Maar hij mag wel als eerste de nieuwe 1.6 diesel met 120 pk laten debuteren, een motor waarvan Peugeot een officieel gemiddeld verbruik van 3,2 l/100 km opgeeft. Zo komt Peugeot voor de 308 aan een diesel motorenpallet dat begint bij 92 pk en tot 150 pk gaat. De benzines krijgen driecilinder turbomotoren. Eentje komt met 130 pk, in de zomer volgt er een met 110 pk. Topbenzine is de 1.6 turbo met 156 pk. De optionele derde zitrij biedt Peugeot niet meer aan in de SW. (mg/sp-x)