In de basis is de auto gelijk aan de 908 HDi FAP waarmee Peugeot het afgelopen jaar in de Le Mans-series heeft gereden. De 24 Uren van Le Mans waren daarvan eveneens een onderdeel en Peugeot scoorde zeer goed dit jaar. Zelfs grote concurrent Audi heeft het moeilijk gekregen tegen het Franse geweld. Tijdens de laatste race van de Le Mans-series op Silverstone presenteerde Peugeot dit doorontwikkelde model.
Diesel- en elektromotor Onderhuids ligt behalve de twaalfcilinder dieselmotor ook een 60 kW elektromotor-generator. Deze maakt het mogelijk om remenergie op te slaan in de 10 accupacks die her en der in de auto liggen. Daarmee is het tevens mogelijk om bijvoorbeeld in de pitstraat enkel elektrisch te rijden. Bovendien kan de elektromotor de dieselmotor ondersteunen. Dat alles voor extra vermogen en het besparen van brandstof. Op langeafstandsraces is dat al snel een voordeel.
Regelgeving Of Peugeot de auto ook daadwerkelijk in gaat zetten is afhankelijk van de regelgeving voor de LMP1-auto´s in 2009. Daarover zal spoedig een beslissing worden genomen. Peugeot zal in ieder geval gaan rijden met de auto maar valt dan in eerste instantie buiten de puntentelling.