Enkele weken geleden presenteerde Porsche de vernieuwde 911 Carrera en Carrera S. Een uitgebreide facelift - die echter slechts discreet te herkennen is - moest de 911 weer naar een hoger niveau tillen. Daarbij zien we nieuwe koplamp- en achterlichtunits, LED-techniek, dagrijverlichting en een gewijzigde voor- en achterbumper. Bij de Carrera 4(S) zien we bovendien een reflectorstrip die over nagenoeg de gehele breedte van de achterzijde loopt. Dit maakt de herkenbaarheid van dit model duidelijker.
Krachtiger motoren, nieuwe automaat Onderhuids is het vooral op motorisch vlak duidelijk waar Porsche verbeteringen heeft aangebracht. Onder de motorkap van de Carrera (4) ligt voortaan een nieuwe 3.6 liter zescilinder boxermotor met een vermogen van 345 pk (+20 pk). Tegelijkertijd heeft Porsche de 3.8 liter zescilinder uit de Carrera (4)S geüpdate tot een vermogen van 385 pk (+30 pk). De vermogensstijging is voornamelijk te danken aan de toepassing van directe brandstofinjectie. Bijkomend voordeel is dat de CO2-uitstoot van de motoren met maximaal 15 procent wordt teruggedrongen en dat bovendien het verbruik tot 12 procent is gereduceerd. Een nieuwe optie voor de 911 is de Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) die kan worden gezien als Porsche´s variant op de DSG-versnellingsbak. Deze versnellingsbak met zeven gangen beschikt over een dubbele koppeling en weet daarmee razendsnel van verzet te wisselen. Porsche vervangt met de PDK de welbekende Tiptronic S automaat.
PTM In deze nieuwe generatie Carrera 4 en Carrera 4S is het elektronisch geregelde Porsche Traction Management (PTM) geïntroduceerd. Het systeem is bekend uit de 911 Turbo en vervangt de eerder toegepaste vierwielaandrijving met viscokoppeling. Dankzij PTM wordt het vermogen optimaal verdeeld tussen de voor- en achterwielen. Volgens Porsche moet het systeem garant staan voor nog meer rijplezier.
Oktober leverbaar Vanaf eind oktober staan de vernieuwde 911 Carrera 4 en Carrera 4S bij de dealers. De auto zal leverbaar zijn als Coupé en Cabriolet.