Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Porsche 911 GT3 – Vernieuwde Porsche 911 GT3

Krachtiger, sneller en nog beter; Porsche presenteert de vernieuwde 911 GT3. De meest sportieve Porsche 911 die ook voor de openbare weg geschikt is voelt zich vooral op het circuit uitermate goed thuis.

Porsche heeft de auto dan ook ontwikkeld voor zowel dagelijks gebruik als weekenden gummen op de baan. In navolging op de Carrera (Cabriolet), Carrera 4 (Cabriolet) en de Targa heeft Porsche nu ook de 911 GT3 gefacelift. Zoals we het van Porsche inmiddels kennen is de facelift subtiel, maar wel weer reden genoeg om je oude in te ruilen en voor de nieuwste serie te gaan.

Verbeterde aerodynamica Uiterlijk moet je twee keer kijken om de verschillen te ontdekken, maar leg je de nieuwe en oude naast elkaar dan heeft Porsche nog behoorlijk wat aangepast. De voorbumper is compleet nieuw en vlak daarboven zijn andere luchtinlaten geplaatst. Aan de achterzijde vallen de LED-lichtunits op. Verder zien we een nieuwe spoiler, aangepaste achterbumper en een roostertje tussen de vleugel en bumper. Volgens Porsche zijn de aanpassingen vooral om aerodynamisch overwegingen doorgevoerd en is er twee keer zoveel downforce als bij zijn voorganger.

Nog meer rijplezier Zowel de extra downforce als het verbeterde onderstel moeten voor nog meer grip en stabiliteit zorgen. En dat is natuurlijk leuk meegenomen als je met de GT3 het circuit op gaat. Eveneens nieuw is de mogelijkheid om het Porsche Stability Management in stappen uit te schakelen. De Stability Control (SC) en Traction Control (TC) zijn afzonderlijk uit te schakelen en worden ook niet automatisch weer ingeschakeld, zelfs niet als de situatie daar echt om vraagt. Het komt dus puur op de bestuurder neer. Heerlijk!

Boxermotor met meer vermogen Misschien nog wel het grootste nieuws vinden we achterin. Daar ligt namelijk een verder geoptimaliseerde versie van de zescilinder boxermotor. De capaciteit daarvan werd met 200 cc vergroot tot 3.8 liter en het vermogen steeg met 20 pk naar 435 pk. Dat resulteert in een 0-100 km/h sprint in 4,1 seconden en een tosnelheid van 312 km/h. Goede remmerij is daarbij een voorwaarde dus ook daar heeft Porsche nog maar eens kritisch naar gekeken.

De vernieuwde 911 GT3 debuteert op de Autosalon van Genève en staat niet lang daarna bij de dealers. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer