Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Porsche 911 GT3 RSR – 911 GT3 RSR vernieuwd

Porsche heeft de ultieme raceversie van de 911 verder geoptimaliseerd. De 911 GT3 RSR is op tal van punten bijgeschaafd om zodoende nog betere prestaties te kunnen realiseren in de GT2-klasse waarin de auto deelneemt.

Samen met de GT3 Cup and GT3 Cup S maakt de GT3 RSR onderdeel uit van het programma 911-modellen die door Porsche Motorsport zijn ontwikkeld en worden verkocht. Met de auto kan iedereen die daar het geld voor heeft deelnemen aan de GT2-klasse. Tot nu toe is Porsche daar al zeer succesvol in geweest. Afgelopen jaar wist Porsche winst te behalen in de American Le Mans Series en tijdens de 24 Uren op de Nürburgring. Om dat succes voort te zetten en verder te verbeteren is de GT3 RSR op tal van punten aangepast. De snelste 911 is daarmee nog beter.

Aangepaste aerodynamica Direct zichtbaar zijn de wijzigingen aan de luchtinlaten in de motorkap en de voorbumper. Deze maken bovendien visueel zichtbaar dat het gehele luchtinlaatsysteem onderhuids is vernieuwd. Bovendien werd de aerodynamica aan de achterzijde verder geoptimaliseerd. Om de achterspoiler optimaal te kunnen gebruiken is deze over een bredere range te verstellen. Het lichtere remsysteem draagt bovendien bij aan een betere handelbaarheid.

Cockpit In de cockpit is een nieuw multifunctioneel display gemonteerd welke aangeeft wat het beste moment is om te schakelen. Ook een meer uitgebreid computersysteem om tal van instellingen aan de auto te wijzigen wordt voortaan gemonteerd. Tot slot verplaatste Porsche Motorsport het vulpunt voor de olie naar achteren om zodoende betere toegang te bieden voor de monteurs.

Motorisch Voor betere prestaties werd de capaciteit van de zescilinder boxermotor opgeboord van 3.8 tot 4.0 liter. Het blok ontwikkelt nu een vermogen van 450 pk bij 7.800 tpm en een koppel van 430 Nm bij 7.250 tpm. Door tal van aanpassingen werd de koppelkromme verder aangepast en het toerental gelimiteerd op 9.000 tpm.

Wie interesse heeft kan bij Porsche Motorsport aankloppen voor één van de 911 GT3 RSR modellen. De kosten bedragen € 380.000,- exclusief BTW.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer