Met het bouwen van dit unieke model laat Porsche een oude traditie herleven: het bouwen van exclusieve modellen in een kleine serie. De auto is ontwikkeld door Porsche's speciale afdeling Porsche Exclusive. Die zijn normaal gesproken verantwoordelijk voor bijzondere klantwensen.
Uniek exterieur Het meest opvallend aan deze 911 Sport Classic is de dubbele dome in het dak. Daarnaast zien we een 44 mm bredere achterzijde (gebaseerd op de Carrera S), een andere voorbumper, spoilerlip en vaste achterspoiler die doet denken aan de kenmerkende achterspoiler van de Carrera RS 2.7 uit 1973. Tot slot werd de auto gespoten in een de kleur Sport Classic Grey die voor velen ongetwijfeld even moet wennen.
Motortuning Het is echter niet alleen maar uiterlijk vertoon. In het achterste van deze 911 Sport Classic ligt namelijk een aangepaste 3.8 liter zescilinder boxermotor. De krachtbron ontwikkelt 23 pk meer vermogen dan normaal en komt daarmee op 408 pk. Om dat alles in goede banen te leiden is de auto uitgerust met Porsche Ceramic Composite Brakes en dankzij de PASM sportvering verlaagd met 20 mm.
Espresso Nature Om het plaatje compleet te maken is het interieur geheel in dezelfde stijl opgetrokken. Volgens Porsche zijn er unieke materialen gebruikt die men nooit eerder heeft toegepast. De stoelen en het dashboard zijn bekleed met leer in Espresso Nature en grijs. Uiteraard afgewerkt met de nodige stijlvolle details.
Gelimiteerd Vanaf januari 2010 zal de Porsche 911 Sport Classic leverbaar zijn. De productie is strikt gelimiteerd op 250 exemplaren. Kopers ontvangen bij de auto ook een pakket van Porsche Design met een bijbehorende polo, trolley, cap, lanyard en een 1:43 schaalmodel.