0 tot 100 in 3,3 seconden dankzij de launch control die gekoppeld zit aan de standaard dubbele koppelingsbak met 7 versnellingen. Dat is 0,1 seconde sneller dan de turbo. Top: 315 km/u tegenover 312 km/u. Het is haast een mirakel dat het ding gemiddeld slechts 11,4 l/100 km verbruikt… dixit Porsche.## Powerslide Zoveel vermogen moet via de vier wielen worden verspreid, oordeelt men bij Porsche, dat een beroep doet op het Porsche Traction Management om elk wiel van power te voorzien. Wie van powerslides houdt, zal het standaard toegevoegde sperdifferentieel achteraan appreciëren. En om er helemaal een circuitbeest van te maken, voegt Porsche standaard nog keramische remschijven toe. De S herken je aan zijn specifieke 19-duimsvelgen – hoewel, ze zijn dezelfde als die van de RS Spyder – met centrale wielmoer.
Porsche toont zich vrijgevig met de uitrusting van de S, want voegt er nog het chrono-pakket aan toe, tweetonige lederen bekleding van de sportstoelen en lichten die meedraaien met de stuurbeweging. De Belgische prijzen hebben we nog niet, maar in Duitsland kost de 911 turbo S coupé 173.000 euro, voor de cabrio betaal je nog 12.000 euro extra. In mei verschijnt hij op onze wegen.