Een duidelijk verschil tussen de GTS en de Cayenne S is het exterieur. De voor- en achterbumper van de GTS lijken namelijk van de Turbo af te komen. Verder is de GTS 24 mm lager en uitgerust met spatbordverbreders van 14 mm. Dit om plek te maken voor de 21 inch grote wielen met 295/35 banden. Ook zijn er voor de GTS twee exclusieve kleuren beschikbaar, namelijk GTS Red en Nordic Gold Metallic.
405 pk voor de GTS
Niet alleen de buitenkant van de GTS is anders. Ook onder de kap zijn er wijzigingen te vinden. De 4,8 liter grote V8 levert in de GTS 405 pk, 20 pk meer dan in de S. Het koppel van 500 Nm is wel weer gelijk aan dat van de S. Door een kortere handgeschakelde versnellingsbak komt de GTS een halve tel sneller uit veren dan de S. Nul naar honderd duurt nu namelijk maar 6,1 seconden, tegen 6,6 voor de S. Of de topsnelheid lager is door de kortere versnellingen wordt niet vermeld.
PASM standaard
Om het sportievere karakter van de GTS te benadrukken wordt de SUV geleverd met het Porsche Active Suspension Management (PASM) met stalen schroefveren. Dit systeem werd voorheen alleen geleverd op de sportwagens van het Duitse merk. Naast dit systeem wordt de wagen ook uitgerust met Porsche Traction Management (PTM). Verder is het als optie leverbare Porsche Dynamic Chassis Control-systeem (PDCC) verkrijgbaar om een nog beter rijgedrag te krijgen.
Begin2008 leverbaar
De eerste Porsche Cayenne GTS modellen zullen in het begin van 2008 geleverd worden. De prijs is nog niet bekend, maar komt volgens diverse bronnen uit op een dikke ton.