150 pk meer, krijg je in de Turbo S. En de trekkracht stijgt van 700 Nm tot 750 Nm. Hierdoor staat hij al in 4,5 seconden aan 100, wat 0,2 seconden sneller is dan een gewone turbo Cayenne. Ook in topsnelheid mag de nieuwe het Cayenne-rijk domineren. Hij haalt 283 km/u, tegenover 278 km/u. En daarvoor moet de klant ook lichtje bijbetalen: zo'n 30.000 euro. De Cayenne Turbo S komt zo op 155.485 euro.
De Turbo S is uiterlijk te onderscheiden in enkele details. Zo beschikken de roosters van de luchtinlaten over hoogglanslak, die ook terug te vinden is rond de mistlichtbehuizing. Bovendien rust hij op 21-duims wielen. Het interieur is opgesmukt met tweetoons lederbekleding, een carbon-pakket en het sport-chrono pakket.
In januari mogen we ons ook verwachten aan de Cayenne Diesel S, met 4.2 biturbo V8. Die heeft liefst 850 Nm, maar 'slechts' 382 pk.