De Porsche Boxster GTS komt zo met de 3.4 boxer op 330 pk, de Cayman GTS ziet 340 pk verschijnen. Dat leidt tot marginaal verbeterde prestaties. In de sprint naar 100 doen ze er respectievelijk 4,7 en 4,6 seconden (met PDK dubbelekoppelingsbak) over, wat eentiende sneller is dan de S-modellen met het Sport Chrono pakket. De topsnelheid van de Cayman klimt van 283 km/u naar 285 km/u, en die van de Boxster gaat van 279 km/u naar 281 km/u. Dit zijn de waarden van de manuele zesbak, de PDK’s zijn 2 km/u trager. Het verbruik blijft wel gelijk volgens Porsche: 9 l/100 km (8,2 l/100 km met PDK).
Wel moet je flink dieper in je portefeuille graaien voor de GTS. In Duitsland bedraagt het prijsverschil 8.500 euro voor de Boxster en 9.500 euro voor de Cayman GTS. Net geen 70.000 euro is in Duitsland het verdict voor de Boxster GTS, en 73.757 euro voor de Cayman GTS. Bij ons wordt dat vast nog wat meer.
In ruil krijgt de klant 20-duims velgen, het Sport Chrono pakket en het PASM-regelbaar onderstel. De GTS krijgt vooraan een licht gewijzigde bumper en achteraan een diffusor. De xenon koplampen krijgen een zwart randje in hoogglanzende afwerking, en natuurlijk zijn er her en der wat GTS-logo’s aangebracht. Vanaf mei beschikbaar. (mh/sp-x)