De Renault Clio RS is een klein bommetje. Met zijn 197 pk sterke turbomotor weet de krachtigste Clio in slechts 6,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te accelereren en een topsnelheid van 223 km/h te behalen. Om die sportiviteit naar een nog iets hoger plan te tillen presenteert Renault deze Cup-uitvoering. Het model is voorzien van onder meer een Cup-chassis waardoor het onderstel 7 mm is verlaagd en de auto beschikt over stijvere veren en hardere dempers. Bovendien heeft Renault veel van de standaarduitrusting weggelaten. Zaken als airco, cruise control en elektrisch te bedienen spiegels heeft de sportieve rijder volgens Renault niet nodig. Wat wel standaard aanwezig is zijn zaken als elektrische ramen vóór, een boordcomputer, lederen stuurwiel en centrale vergrendeling. Om het sportieve feest compleet te maken is de Clio RS Cup ook nog eens scherp geprijsd. Kost de auto normaal € 29.000,- als Cup levert Renault het model voor € 23.995,-.
Mégane RS Cup Net als de Clio RS is ook de Mégane RS in een Cup-uitvoering gestoken. De verschillen ten opzichte van de standaard Mégane RS beperken zich echter tot de uitrusting en vallen tegen. Zo heeft enkel de lederen bekleding plaatsgemaakt voor stoffen bekleding met grijze stiksels. Maar de Mégane RS beschikt nog steeds wel over 18 inch lichtmetalen wielen, elektrische ramen vóór en achter, licht- en regensensor, centrale vergrendeling op afstandsbediening, climate control en cruise control. Allemaal zaken die Renault bij de Clio RS onnodig vond voor de sportieve rijder. Het grootste verschil is dan ook het prijskaartje. Met een prijs van € 28.995,- is de Mégane RS Cup veel voordeliger geprijsd dan de standaard RS-versie (€ 33.835,-). Als je daarvoor alleen leren bekleding moet laten schieten...