Vierwielbesturing, een door Renault Sport getuned onderstel en krachtige motoren moeten het spannende design ook spannende rij-eigenschappen toekennen. De Laguna Coupé werd voor het eerst gepresenteerd als Laguna Coupé Concept op de IAA in Frankfurt vorig jaar. Toen al was bekend geworden dat Renault het model in productie zou gaan nemen en dat de lijnen van het productiemodel weinig anders zouden zijn. Dat blijkt ook inderdaad het geval. Daarmee is het design geen echte verrassing.
Tijdloos De nieuwe Laguna is zeker geen compacte coupé. Met zijn lengte van 4,64 meter, een breedte van 1,83 meter en een hoogte van 1,40 meter hebben langere menseneen prima reisauto met voldoende bewegingsvrijheid aan de Laguna Coupé . Daar draagt de ruime wielbasis van2,69 meter eveneensaan bij. De LagunaCoupé heeft een vloeiend lijnenspel welkeonderin de voorbumper begint en vervolgens helemaal over de flanken eindigt in de geïntegreerde spoiler. Een tijdloos design is het resultaat. Om het sportieve karakter te versterken staat de Renault Laguna Coupé standaardop 17 of 18 inch lichtmetaal.
Active Drive chassis De Laguna Coupé wordt voorzien vanhet Active Drive chassis. Deze techniek is door Renault Sport Technologies en andere technici van het Franse merk ontwikkeld. Het chassissysteem werd begin 2008 in de Laguna GT al voorgesteld en maakt nu ook zijn opwachting in de Coupé. Het Active Drive chassis maakt het mogelijk dat alle vier dewielen meesturen bij lage snelheden. Zo ontstaat er een wendbare en strakke besturing. De carrosserie blijft bij bochtenwerk nagenoeg horizontaal wat de kwaliteit van het comfort ten goede komt. Tevens claimt Renault dat de veiligheid -bij bijvoorbeeld uitwijkmanoeuvres -met deze techniek ook sterk wordt verbeterd.
Motoren Renault levert de Laguna Coupé in eerste instantie met twee geheel nieuwe zescilinder motoren in V-opstelling. Allereerst is daar de krachtige dCi-diesel met 235 pk en een imposant koppel van 450 Nm. De benzinemotor is minstens zo sterk met 240 pk, maar moet zich qua koppel achter de diesel scharen. De V6-benzinemotor levert 330 Nm aan draaimoment. Beide motoren zijn standaard gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Exacte sprinttijden zijn niet bekend, maar Renault beweert dat zowel de diesel als de benzine in minder dan zeven seconden vanuit stilstand de 100 km/h barrière doorbreken. In een later stadium zal de Renault Laguna Coupé ook leverbaar wordenmet andere motoren uit het Laguna-gamma, waaronder in ieder geval de bekende 2.0 liter benzine- en dCi dieselmotoren.
Oktober 2008 Verdere details zoals uitrustingniveausworden bekendgemaakt tijdens de Autosalon in Parijs eind september. Dan zal Renault’s nieuweling officieel aan pers en publiek worden voorgesteld. Vanaf oktober zal de Laguna Coupé via het dealerkanaal verkrijgbaar zijn.