In het segment waar de Mégane zich bevind (C-segment) werden er in 2007 in West-Europa 5,2 miljoen auto's verkocht. De Mégane had hier een marktaandeel in van net geen 10 procent, waarmee het tot de vijf best verkochte modellen behoort. Geen wonder dus dat het model voor Renault heel belangrijk is. Het merk pompte in totaal maarliefst 1,8 miljard euro in de Mégane familie die in 2010 uit zes leden bestaat.
Interieur In tegenstelling tot het uiterlijk, was het interieur van de Mégane nog niet bekend. De vormgeving hiervan ziet er ook goed uit. Strakke lijnen en een goed georganiseerd dashboard is het resultaat van. Het instrumentarium van de wagen heeft naast een analoge toerenteller een digitale snelheidsmeter gekregen. Naast deze twee meter zit een display waarop alle andere gegevens kunnen worden getoond.
Groeispurt De Mégane is flink gegroeid ten opzicht van het vorige model. Hij is namelijk negen centimeter langer geworden. De wielbasis groeide met drie centimeter naar 2,64 meter. Gevolg hiervan is dat er meer binnenruimte is voor passagiers en bagage. Dat blijkt wel uit de cijfers; de bagageruimte meet nu 405 liter tegen 330 liter voor het oude model.
Elektronische snufjes Zoals het bij Renault betaamd, wordt de wagen altijd volgestopt met elektronische handigheden. De kaart om de auto mee te openen en te starten is al een oude bekende bij Renault, maar de elektronische parkeerrem maakt nu ook zijn intrede bij de Mégane. Meer informatie over de nieuwe Mégane volgt morgen.