Zoals de naam impliceert, is Renault er in geslaagd nog 10 pk extra te onttrekken aan het 2.0 turboblok. We komen zo uit op 275 pk. Het maximum koppel blijft behouden op 360 Nm, maar het is over een breder toerental beschikbaar.
Alle vermogen moet langs de voorwielen de weg op, maar het standaard mechanisch sperdifferentieel van het Cup-onderstel brengt soelaas. Naast de motor is ook de versnellingsbak aangepast, met kortere eerste en tweede versnelling om bliksemstarts mogelijk te maken.
Team Spirit
Pour faire ce cette Megane R.S. Trophy 275 l'objet tout à la fois ultra sportif, exclusif et collector qu'il est, Renault a fait appel à quelques partenaires renommés du monde de la performance mécanique. Ainsi l'échappement en titane (plus léger et plus vocal) est signé Akrapovic, les sièges baquets (cuir/alcantara et surpiqûres rouges) sont des Recaro et du côté des options, citons Öhlins pour les amortisseurs réglables et Michelin pour les gommes Pilot Sport Cup 2.
Om de Mégane RS Trophy 275 de evenknie van zijn illustere voorgangers te maken - sportief, exclusief en zeldzaam - ging Renault aankloppen bij enkele beroemde partners. Zo komt de titaniumuitlaat - lichter en luidruchtiger - van Akrapovic, de komen de kuipstoelen uit leder/alcantara met rode stiknaden van Recaro en kan je in de optielijst puren uit dempers van Öhlins (instelbaar) en Michelin Pilot Sport Cup 2 rubbers.
Renault geeft nog geen acceleratiecijfers vrij, maar gezien de extra kracht en gezien de tijden van de gewone Mégane RS, moet de topsnelheid boven 254 km/u uitstijgen en moet hij onder 6 seconden duiken in de sprint naar 100. Renault wil ons laten geloven dat het extra vermogen geen invloed heeft op het verbruik (7,5 l/100 km, 174 gr/km CO2). Al zal dat wel rijstijlafhankelijk zijn.
De orderboekjes gaan op 1 juli open. Dan moet je wel 37.950 euro meebrengen, wat 8.000 euro meer is dan een klassieke RS. (LZ)