De basis is Twingo, zowel onderhuids, maar ook de voorkant is sterk geïnspireerd op de Twingo. Renault wil met de Wind een te duchten concurrent voor de Peugeot 207 CC in huis hebben, maar er zijn verschillen. Zo is de Wind een echte tweezitter, waar de 207 CC 2 echte en 2 halve zitplaatsen heeft. De Wind blijft met zijn 3,8 meter ook kleiner dan de 4 meter lange Peugeot. Maar het is de Renault die de grootste koffer bezit, en dat dankt hij aan zijn ingenieuze dak.
Ferrari-inspiratie
Het metalen vouwdak pivoteert rond een centrale as, een systeem dat we eerder zagen op de Ferrari 575 Superamerica. Omdat zo alleen een plat dak moet worden weggeborgen, blijft een koffer van 270 liter over. Het dak klapt in 12 seconden weg, waar de meeste coupé-cabrio’s meer dan 20 seconden nodig hebben. Aangezien de mechaniek Twingo is, wordt de Wind op de voorwielen aangedreven. Renault geeft het motorenpallet nog niet vrij, maar mikt waarschijnlijk op de krachtigste versies: de 1.6 met 133 pk en de 1.2 GT met 100 pk.