De winst ten opzichte van de vorige variant bedraagt 35 pk en dat heeft Ruf weten te realiseren door de turbomotor nog eens grondig te herzien. Sprintcijfers zijn niet bekend, maar we hoeven jullie natuurlijk niet te vertellen dat de Rt 12 S met zoveel power tot één van de snelste auto's van de wereld behoort. Ruf laat dit weten door te melden dat het chassis en de aerodynamica opgewassen is tegen een snelheid van maximaal 360 km/h.
Optische verbeteringen De wijzigingen aan het bodywork zijn beperkt. Om de Rt 12 S toch te laten onderscheiden van z'n voorganger heeft de auto de spiegels van de CTR 3 gekregen, zijn er grote luchtinlaten gemonteerd en is de LED-verlichting verhuist naar de plaats waar normaliter de mistlampen huizen. Bovendien doen de LED's ook dienst als clignoteurs. Tevens is de carbon achterspoiler iets groter uitgevoerd en monteert Ruf een nieuw ontworpen rolkooi in het interieur. Het standaardpakket bestaat verder uit een set 19 inch lichtmetalen wielen, high-performance keramische remschijven en kuipstoelen of comfortabelere sportzetels. Een in hoogte verstelbare vooras (50 mm) is tegen meerprijs verkrijgbaar. Hiermee kunnen obstakels als drempels gemakkelijker overwonnen worden.
Prijs In Duitsland vraagt Ruf € 255.900,- voor de Rt 12 S en dat is inclusief het daar geldende BTW-tarief. Klanten kunnen eventueel nog kiezen uit een achterwiel- of vierwielaangedreven variant. Het aanschafbedrag van die laatste zal waarschijnlijk iets hoger uitvallen.