Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Skoda Fabia Combi – Zonder twijfel

VW wil vooralsnog niet weten van een Polo break, maar bij Skoda wordt niet getwijfeld. In Parijs treedt de Fabia Combi meteen samen met de gewone Fabia voor het voetlicht.

Het nieuwe onderstel brengt meer ruimte in de Fabia. Zowel op de achterbank, als in de koffer. Die laatste groeit met 25 liter tot 530 liter. Maar met de achterbank plat heb 1.395 liter ter beschikking. Dat is weliswaar 90 liter minder dan in de vorige Fabia Combi. De bank moet overigens opnieuw op de oude manier neer: eerst de kussens omhoog en dan pas kan de leuning plat. Kostenbesparend, dat wel. De nieuwe Combi is 10 cm langer en 9 cm breder dan zijn voorganger. Zijn design is vooral tijdloos elegant.

Nieuwe motoren

Drie nieuwe benzinemotoren en diesel gooit Skoda in de ring. Die gaan van 75 pk tot 110 pk bij de benzines, bij de diesels haal je maximaal 105 pk. Het verbruik daalt gemiddeld met 17 procent tegenover de vorige generatie. Dat dankt de Fabia aan een lager gewicht en een betere stroomlijn. Start/stop is nu ook standaard. Later volgt nog een echte spaarversie, die 3,1 l/100 km aan diesel verbruikt.

Skoda valt opnieuw op met leuke gadgets als een ijskrabber die in de tankklep ingebouwd is, een handige dubbele laadbodem in de koffer en andere fijne functies. Prijzen zijn er nog niet. (sp-x)

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

1 BUGATTI W16 Mistral World Record

453.9 km/u: Deze Bugatti is de snelste cabrio ter wereld

Autonieuws
BMW-iX3-2025-Neue-Klasse-Front

Exclusief: Dit is de nieuwe BMW iX3 (2025)

Autonieuws
Research

9 Gebruikte winterauto's voor minder dan 10.000 euro

Autonieuws
Ontdek meer