Vooraan is het hele gezicht van de Superb gewijzigd om beter in de lijn van de nieuwe Skoda’s te passen. Zo kreeg hij een nieuwe bumper en radiatorrooster, en andere lichtblokken. Achteraan kreeg hij nieuwe lichtblokken.
In het interieur duikt een nieuw stuur op, terwijl ook de stofjes en inlegplaatjes aan herziening toe waren. Maar aan het reusachtige plaatsaanbod – het verkoopsargument van de Superb – is niet geraakt. Bovendien voegde Skoda enkele handige snufjes toe. Zo kan de passagier achteraan ook de stoel verplaatsen van de passagier vooraan, via een knopje. Het bedienen van de dubbele klep van de koffer van de berline is vereenvoudigd. Daar was voorheen een omschakelknop nodig. Nu is er een knop om de hele koffer te openen, en één om slechts het bovenste gedeelte te openen.
Volgens Skoda zakt het gemiddeld verbruik van de motoren van de Superb met gemiddeld 19 procent na enkele ingrepen. De 1.4 TSI met 125 pk is nog steeds de instapmotor, terwijl de kleinste diesel de 1.6 TDI met 105 pk blijft. De 140 pk 2.0 TDI is voortaan ook met vierwielaandrijving beschikbaar, terwijl de 170 pk 2.0 TDI kan worden uitgerust met een dubbelekoppelingsbak.
De prijs moet op hetzelfde niveau blijven, maar er zijn wel andere opties. Zo kan de parkeerassistent niet alleen parallel parkeren, maar ook met een 90 gradenbocht inrijden. Traditioneel is de break – Combi – 1.000 euro duurder dan de berline. (mg/sp-x)
Klik hier voor alle nieuws over het merk Skoda
Klik hier en zoek uw occasie Skoda Superb tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Skoda Superb, en een selectie van tweedehandse