In Seoul liet SsangYong twee varianten van de C200 zien. De eerste is de C200 Eco, die zoals de naam al doet vermoeden, het milieu een warm hart toedraagt. De Eco is voorzien van hybride-aandrijving waarbij de 2.0 liter dieselmotor wordt ondersteund door hybridetecniek. Volgens SsangYong moet daarmee 50% minder brandstof worden verbruikt dan de gemiddelde auto van het merk momenteel doet. Niet zo vreemd ook, want de C200 is behoorlijk kleiner dan bijvoorbeeld de Rexton. Met een lengte van 4,40 m valt de C200 in de klasse van de Toyota RAV4 en Volkswagen Tiguan. De Koreanen spreken zelf echter niet meer van een SUV, maar van een urban passenger car. Een stadsauto dus
C200 Aero Veel interessanter dan de C200 Eco is de C200 Aero. Dit model is voorzien van het nodige spoilerwerk, lekker dikke bumpers en grote lichtmetalen wielen. En het moet gezegd worden; we hebben nog nooit zo´n lekkere SsangYong gezien. De Koreanen hebben er dus goed aan gedaan om het Italiaanse Giugiaro te vragen om voor het ontwerp garant te staan. De Aero zal leverbaar worden met een 2.0 liter dieselmotor (175 pk) en een 1.8 liter turbobenzinemotor. Een zestraps automaat en een handgeschakelde zesbak behoort tot de mogelijkheden.
Binnen een jaar leverbaar SsangYong wil de auto over maximaal een jaar op de markt brengen. De productie zal eind dit jaar van start gaan. Of de auto ook naar ons land komt is onduidelijk gezien de huidige omstandigheden van SsangYong Nederland dat onderdeel uitmaakt van Kroymans. Mits het product goed is zal SsangYong hiermee echter wel een goede kans maken om haar verkoopcijfers flink op te schroeven. Laat maar komen dus.