Met de Hybrid Tourer Concept wil Subaru haar visie op toekomstige Gran Turismo delen. Deze komende GT's zijn volgens de fabrikant milieuvriendelijk, beschikken over een ongekend rijniveau, hebben een hoog veiligheidsgehalte en geven een gevoel van vrijheid. Met dit laatste in het achterhoofd zijn de immense vleugeldeuren ontwikkeld. Om deze 'stressvrije openheid' kracht bij te zetten beschikt de Hybrid Tourer Concept tevens over een groot glasoppervlak.
EyeSight De inzittenden beschikken allen over een individuele stoel waarbij de ledematen op ventilerend leder rust. En voor een optimale bestuurderspositie kan de bovenkant van het dashboard in hoogte versteld worden. Voor Subaru toekomstmuziek, maar tegenwoordig al verkrijgbaar in het hogere segment zijn de diverse systemen die de omgeving rondom de auto op gevaarlijk situaties scannen en de bestuurder hiervoor waarschuwen. Subaru noemt het EyeSight waarbij gebruik gemaakt wordt van een stereocamera. De signalerende meldingen worden in 3D weergegeven.
Drie motoren Het design van het studiemodel is typisch Subaru, aldus de makers. Wij zien echter een mengeling tussen Ford (Mondeo), Alfa-Romeo (Brera) en Opel (Astra) in het ontwerp terug. In ieder geval geen voorborduursels op de laatste generaties van Subaru. De techniek is dan wel weer echt van Subaru. Onder het koetswerk schuilt namelijk een hybride module met twee elektromotoren die samenwerken met een direct ingespoten 2.0 liter boxerbenzinemotor. Bij lage snelheden wordt de Hybrid Tourer uitsluitend voortgestuwd door de elektromotor achterin en bij accelereren springt deze bij. Normaliter doet de boxermotor dient en steunt de voorste elektromotor deze waar nodig. De aandrijfkrachten worden via de Lineartronic, een CVT van de nieuwste generatie, verdeeld over alle vier de wielen (Symmetrical All-Wheel Drive).