Volkswagen heeft veel succes geboekt met de DSG-versnellingsbak. De automaat met dubbele koppeling heeft namelijk grote voordelen. Zo zorgt de bak voor supersnelle schakelmomenten en is daardoor de 0-100 km/h sprint sneller dan bij een conventionele automaat of zelfs een handbak. Maar ook het verbruik is gunstiger. Meer dan een miljoen klanten hebben de afgelopen jaren dan ook voor de DSG-bak gekozen.
Sneller en zuiniger
Tijd voor Volkswagen om een versnelling op te schakelen. Na de 6-traps DSG presenteert de fabrikant uit Wolfsburg nu ook een 7-traps DSG. De bak zal debuteren in de Golf en Golf Plus voorzien van een 1.4 TSI (122 pk) en 1.9 TDI (105 pk). Vooral de TDI-motor profiteert in dit geval van een gereduceerd verbruik, want in vergelijking tot de 6-traps DSG wordt de motor 0,7 l/100 km zuiniger wanneer de nieuwe bak is gemonteerd. Tevens wordt de bak geleverd met een hill-start assist system. Daardoor blijft de remdruk behouden, ook als het rempedaal niet meer is ingetrapt. Dit maakt wegrijden op een steile helling gemakkelijker.
Golf en Golf Plus
Zoals gezegd zal de 7-traps DSG debuteren in de Golf en Golf Plus. Uiteraard zullen diverse andere modellen - en merken binnen het VAG-concern - volgen.