Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Volkswagen Passat BlueMotion – Eerste benzine BlueMotion

Het BlueMotion-label wordt voor het eerst nu ook op een auto met benzinemotor geplakt. De Volkswagen Passat 1.4 TSI is na tal van maatregelen volgens Volkswagen efficiënt genoeg om het BlueMotion-label te mogen dragen.

Net als bij de BlueMotion dieselvarianten is ook deze Passat op tal van punten aangepast. Het motormanagement van de auto is voor dit model afgestemd op een zo gunstig mogelijk verbruik, de versnellingsbak heeft langere overbrengingsverhoudingen en ook op andere punten is de auto aangepast om met zo min mogelijk brandstof zo ver mogelijk te kunnen rijden. Zo is de luchtweerstand 5% lager dan die van andere Passat-modellen doordat het koetswerk 15 mm lager staat, door de gladde afwerking van de wagenbodem en doordat er een dichte grille is gemonteerd. Bovendien zijn de BlueMotion-modellen 30 kilo lichter dan de vergelijkbare normale uitvoeringen van de Passat.

TSI-motor De 122 pk sterke 1.4 TSI-motor is voorzien van een turbo en een compressor en levert daardoor ondanks zijn kleine inhoud zeer nette prestaties. Sterker nog, de BlueMotion is pittiger dan de gewone Passat 1.4 TSI. Zo sprint hij in 10,3 seconden van 0-100 km/h (normale uitvoering: 10,5 s) en haalt hij een topsnelheid van 205 km/h (normale uitvoering: 203). Met de standaard zesversnellingsbak bedraagt het gemiddelde verbruik 5,9 l/100 km en met de zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling zelfs 5,8 l/100 km.

Prijs De Passat Variant 1.4 TSI BlueMotion met DSG-7 versnellingsbak is leverbaar vanaf 28.290 euro.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer