Karmann is van mening dat de softtop nog een goede toekomst heeft, zelfs in de markt van de compacte auto. Dit probeert het merk op deze manier duidelijk te maken aan het publiek en natuurlijk stiekem aan autofabrikanten.
COPS
De veiligheid van de cabriolet wordt waargeborgd door het Cabrio Overhead Protection Systeem (COPS). Dit systeem zorgt voor een goede bescherming bij een eventuele koprol. Verder is het dak voorzien van glazen panelen aan de voorzijde. Een soort van open dakje bij het rijden met de kap dicht. Zodoende krijg je meer licht in het interieur, zelfs als de kap gesloten is.
Veel glas
Aan de achterzijde zit ook een glazen ruit. Deze moet als je bij de bagageruimte wilt iets ophoog liften. Door een simpele druk op het VW logo zal deze handeling geheel automatisch verlopen. Met het dak dicht is er ruimte voor 304 liter bagage. Dat is zelfs 34 liter meer dan de gewone Polo. Als het dak open is blijft er nog 148 liter over.
17 inch OZ's
Naast het innovatieve dak wijzigde Karmann ook het uiterlijk. Zo werd de auto 13 cm langer en 4 cm breder. Daarnaast zijn er een aantal wijzigingen te vinden aan de voorbumper. Aan de achterkant vallen gelijk de dubbele uitlaten op die centraal geplaatst zijn. De VW Polo Convertible is verder voorzien van OZ Michelangelo wielen in de maat 17 inch. Deze zitten bevestigd aan 215/40 banden van Yokohama.
Toekomstmuziek
Met deze conceptcar bewijst Karmann nog maar eens dat ze het niet verleerd zijn om innovatieve dakconstrutie's te bedenken. Of we deze techniek in de toekomst nog terug gaan zien is nog niet duidelijk. Als het aan Karmann ligt in ieder geval wel. Nu nog wachten op een autofabrikant die toehapt.