Je kan de gefacelifte S60, V60 en XC 60 herkennen aan de nieuwe lichtblokken, ander bumperdesigner en – gek voor een facelift – het verdwijnen van chroom rond het radiatorrooster.
Het interieur beschikt over nieuwe bekledingen en andere houtopsmuk. In optie kan je nieuwe sportstoelen bestellen. Alle drie de modellen kunnen overigens beschikken over vier chassisafstellingen. Standaard krijgt de 60-reeks een Dynamic onderstel. Maar Comfort is eveneens mogelijk, net als Sport. Terwijl met Four-C uit de drie afstellingen kan worden gekozen.
Eerste diesel plug-in hybride
Technologisch hoogstandje in het 60-gamma wordt de V60 plug-in hybrid, een combinatie van turbodiesel met elektrische motor. De eerste ‘Pure Limited’ versies zijn allen uitverkocht. Nu start de serieproductie, al is voor het eerste jaar de volledige productie van 5.000 stuks reeds uitverkocht. Volvo onderzoekt of het de productie nog kan opdrijven.
De plug-in hybride beschikt over de bekende 2.4 vijfcilinder diesel (215 pk). Een elektrische motor voegt daar nog 68 pk aan toe. Elektrisch moet hij tot 50 kilometer ver kunnen rijden. Wanneer beide motoren samenwerken, is een sprint naar 100 in 6,1 seconden mogelijk.
Zuiniger en internet
Ook bij de V70, de XC 70 en de S80 heeft Volvo voor- en achterkant herwerkt. Tegelijk werden de klassieke motoren wat zuiniger. Zo verbruikt de S80 met de 1.6 diesel (115 pk) gemiddeld nog 4,1 l/100 km (CO2: 109 gr/km). Volgens Volvo. De V70 met dezelfde motor doet nauwelijks onder, met 4,2 liter en 111 gram CO2.
In alle modellen plant Volvo een Sensus Connected Touch infotainment systeem. Daarbij is het in een stilstaand voertuig mogelijk te surfen op het internet via een 3G-stick of een smartphone. Internetradio, muziekstreaming en navigatie via Google Maps is eveneens geïntegreerd.
Alle auto’s krijgen een actief grootlicht, dat dimt wanneer een sensor een tegenligger registreert. De voorruit is verwarmd. De productie van de nieuwe modellen start in mei, over prijswijzigingen is nog niets bekend.