Vanaf september zijn de R-design pakketten leverbaar op de C30, S40 en V50. Meer modellen volgen later nog. Volvo ziet het grote succes van de S-Line pakketten van Audi, de M-pakketten van BMW en de AMG-accessoires van Mercedes steeds verder groeien. De Zweedse autofabrikant speelt er slim op in door onder de naam R-design ook met een sportief label te komen. Het betreffen puur optische accessoires die het uiterlijk van de C30, S40 en V50 naar een sportiever plan tillen.
Exterieur
Klanten kunnen kiezen uit tien exterieurkleuren en de R-design-badge in de grille wordt vergezeld door een reeks speciaal ontworpen details aan de binnen- en buitenzijde van de auto. Kenmerkende zaken voor het exterieur zijn een matte satijnafwerking van de grille en de buitenspiegelkappen, in carrosseriekleur gespoten bumpers, lagere zijskirts, een achter- of dakspoiler en aluminium 17-inch vijfspaakswielen (18-inchwielen verkrijgbaar als optie). Bij de S40 en V50 krijgen de kofferdeksel/achterklep in de Summum uitvoeringen een matte satijn afwerking op de handgrepen.
Interieur
In de auto vallen de stoelen op, met hun zwarte Vulcaflex-bekleding met contrasterend crèmekleurig leder op het zitvlak en de rugleuning. Het in de rugleuning verzonken R-design-logo en de opvallende stiksels versterken de sportieve uitstraling van de stoelen. Andere voor de R-design specifieke interieurdetails zijn een met leder bekleed stuurwiel met R-design-logo, de unieke meters, de aluminium pedalen, de speciale aluminium accenten op de middenconsole, portieren en versnellingspook, en donkere sportmatten met contrasterende biezen in licht leder.
Prijs
De prijzen van het R-design pakket varieren van € 2.850,- voor de S40/V50 en C30 Summum tot € 3.300,- voor de beide modellen als Momentum. Vanaf september zijn de R-design pakketten leverbaar.