De Touran oogt hierdoor scherper en strakker. Wie opteert voor de xenonlicht optie, krijgt er daytime running lights gratis bij. Achteraan opteert VW voor een meer horizontale lay-out van de lichtblokken, in plaats van de veeleer vierkante inplanting voordien. Een minuscule dakspoiler bevordert de aerodynamica. Ook de achterruit is groter geworden, wat een beter uitzicht bij de manoeuvres oplevert. Beter uitzicht
Binnenin heeft VW een mouw gepast aan het wat strenge dashboard van weleer. Nieuwe materialen, een gewijzigd design van de instrumenten en een biesje chroom hier en daar doen wonderen. De zichtbaarheid naar achter is verbeterd voor de chauffeur dankzij de inklapbare hoofdsteunen op de tweede en derde zetelrij.
DCC-regeling
In de optielijsten treffen we twee belangrijke vernieuwingen aan. Zo kan de Touran een navigatiesysteem met aanraakscherm krijgen, en je kan hem ook bestellen met DCC-regeling voor de ophanging. Zo kan je switchen tussen een meer comfortabele afstelling of iets sportiever.
Bij de motoren duikt de 1.6 common rail TDI met 105 pk, met de Bluemotion Technology-badge op. Hij verbruikt gemiddeld 4,6 liter, maar het is nog wachten op het CO2-cijfer. De 1.6 TDI bestaat ook met 90 pk. De nieuwe 1.2 TSI benzinemotor is eveneens goed voor 105 pk, en verbruikt gemiddeld 6,4 liter.
Op Belgische prijzen en lanceringsdata is het voorlopig nog wachten.
Bent u op zoek naar een tweedehands VW ? Zie onze VW occasies.