Jawel, de naam is opnieuw afgeleid van een stier. En de Italianen kennende zal de finale productieversie ook niet zo gek veel afwijken van wat ze op de Monterey Car Week in Californië voorrijden: de Lanzador Concept. Een auto die in zijn design naar eigen zeggen de prestatie-elementen van de hybride Revuelto combineert met de veelzijdigheid van de Urus-SUV.
Crossovercoupé
Dat lijkt alvast te kloppen: de Lanzador Concept pakt uit met een lage, gemeen ogende snoet en trekt zijn lijnen in profiel door naar de kenmerkende wigvorm die opduikt bij zowat alle bloedsnelle coupés en cabriolets uit Sant’Agata Bolognese. De rijhoogte lijkt dan weer eerder op die van een crossover, een indruk die wordt versterkt door de afwerking aan de onderkant van het koetswerk en rondom de wielkasten.
Ruimteschip
Binnenin is de Lanzador Concept een 2+2-coupé, net zoals Lamborghini er vroeger bouwde. De brede portieren bieden dus eveneens toegang tot twee zitplaatsen achteraan, terwijl daarachter nog plek is voor bagage. Ook onder de klep vooraan is er een opbergvak voorzien. Vooraan wil deze zelfverklaarde “ultra-GT” de sfeer van ruimteschepen oproepen. Met de fijne, zwevende middenconsole en de displays voor bestuurder en passagiers lijkt Lamborghini daar alvast in te slagen. Het interieur maakt – zoals steeds bij conceptmodellen – zoveel mogelijk gebruik van gerecycleerde materialen.
Richting 1.400 pk...
Over de aandrijflijn willen de Italianen nog niet veel kwijt, behalve dat deze Lanzador Concept een volledig elektrisch model wordt. Hij krijgt een elektromotor op elke as en drijft dus de vier wielen aan. De elektromotoren moeten samen voor een piekvermogen van “meer dan één megawatt” zorgen, waardoor je kijkt naar een cijfer richting 1.400 pk... Een meesturende achteras, luchtvering en aerodynamica moeten tegelijk voor comfort en rijdynamiek zorgen.