De link met de rally is bij Hyundai natuurlijk niet vergezocht, want de Koreaanse constructeur draait al enkele jaren mee in de eredivisie van de rallysport, het WRC. De ervaring die Hyundai daar opdeed, vertaalde de Koreaanse constructeur voor het eerst in de i30 N, een meer dan geslaagde hot hatch die uitdagend in de ogen kijkt van de referentie in het segment: de VW Golf GTI.
De Duitse tuner Prior Design vindt dat de Hyundai i30 N best wat potenter mag ogen, en haalt zijn inspiratie duidelijk uit de rallysport. Zo ontwikkelde het een spoilerlip voor de voorbumper, stevig uitgeklopte wielkasten, en een grotere dakspoiler en diffusor. De spoorverbreders en velgen zijn niet inbegrepen, maar voor de hele bodykit vraagt Prior Design 3.999 euro.
Mechanisch wijzigt er echter niets. Dat betekent dat de 2.0 T-GDi onder de motorkap vooraan in standaardconfiguratie nog steeds 250 pk produceert. Heb je de Performance-versie van deze i30 N gekozen, dan is de vierpitter goed voor 275 pk. Prior Design geeft tot slot nog mee dat de bodykit ontwikkeld werd voor de pre-faceliftversie van deze i30 N.