In 2019 liet Renault de vijfde generatie van zijn populaire Clio op de wereld los, vier jaar later is het tijd voor een facelift. De Fransen hebben zich duidelijk laten gaan: de B-segmenter oogt een pak minder doordeweeks en vindt meteen aansluiting bij recent Renault-materiaal als de Austral en de Mégane E-Tech. Door het nieuwe, tweedimensionale merklogo te gebruiken bijvoorbeeld, maar door ook meteen de koplampen, het radiatorrooster en de voorbumper ingrijpend te wijzigen.
Esprit Alpine
Ook achteraan zie je nieuwe lichtblokken en een nieuwe bumper, terwijl nieuwe koetswerkkleuren en velgdesigns uiteraard niet mogen ontbreken. Renault herschikt daarnaast de uitvoeringen van zijn Clio, waarbij de Techno en een heuse Esprit Alpine de meest opvallende versies worden. Die laatste voegt vooral eigen koetswerkaccenten en interieurdetails toe, net als de R.S. Line dat voordien deed.
Duurzame materialen
Binnenin hebben de Fransen vooral de kwaliteit van het interieur opgewaardeerd. Zo zijn er nieuwe, duurzame materialen voor de bekleding van de deurpanelen, het dashboard en de zetels, en verwijst de Clio leder naar de prullenmand. Het centrale infotainmentscherm is voortaan frameloos en afhankelijk van de uitvoering 7 tot 10 duim groot.
Motoren
Onder de motorkap houdt de gefacelifte Renault Clio het sober: de SCe 65 is de instapmotor, met atmosferische 1.0-driecilinder benzinemotor van 65 pk. Daarboven staat de TCe 90, die zijn driecilinder van drukvoeding voorziet en 90 pk sterk is. Kers op de taart is de E-Tech, de full hybrid die een 1.6-viercilinder benzinemotor koppelt aan twee elektromotoren en 145 pk sterk is.