De lak van de huidige generatie Renault Espace mag dan nog maar amper droog zijn, het merk geeft ‘m nu al een update. Dat was te verwachten, zeker sinds de komst van de Rafale...
Restyling
Terwijl de Renault Espace bij zijn lancering de voorkant van zijn kleine broertje, de Austral, overnam, heeft hij die nu ingeruild voor die van de Rafale. Dat is niet verwonderlijk, aangezien hij de nieuwste codes van designbaas Gilles Vidal overneemt. Daarmee komt hij ook dichter in de buurt van de Scenic en de nieuwste Clio.
De Espace is van rond naar strak gegaan. Hij heeft een groot radiatorrooster met een reeks ruitjes en twee horizontale koplampen. Net daaronder geeft een nieuwe visuele handtekening in de vorm van een verticale pijl de Espace een nieuwe look. Achteraan is het min of meer dezelfde melodie, met hoekige lichten en een 2D-logo.
Verhoogd comfort
In het interieur volgt de Espace dezelfde lijn als de Austral en Rafale, met hetzelfde dashboard dat wordt gedomineerd door het verticale scherm van het infotainmentsysteem. Renault beweert echter dat het comfort is verbeterd. Enerzijds dankzij gelaagd glas, anderzijds dankzij nieuwe voorstoelen met verbeterde zijdelingse steun. Er is ook een panoramisch dak met de 'Solarbay'-functie, die negen segmenten elektronisch verduistert met één druk op de knop.
Onder de motorkap zijn er geen wijzigingen. Hoewel de Espace de voorkant van de Rafale overneemt, moet hij het stellen zonder de oplaadbare hybride aandrijflijn van 300 pk. De enige optie is de 200 pk sterke E-Tech Full Hybrid, die slechts 4,6 liter/100 km verbruikt (WLTP). 7 zitplaatsen zijn nog steeds beschikbaar, als je daar om wenst.