Renault was in 2012 een trendsetter met de Twizy, want de compacte microauto was een oplossing voor het steeds drukker wordende verkeer in grote steden. Ondertussen hebben auto’s zoals de Citroën AMI, Fiat Topolino en Micro Microlino de spotlight wat afgenomen. Waardoor Renault nu terug slaat met de Duo!
Passagier of cargo
Nu zeggen we wel Renault, maar technisch gezien komt de opvolger van de Twizy niet van Renault. Het nieuwe opgerichte mobiliteitsmerk van Renault ,Mobilize genaamd, krijgt de eer. De Mobilize Duo verschilt trouwens ook meer van de Twizy dan je denkt. Zo is hij breder én langer… maar zit je nog wel steeds achter elkaar.
Ga je voor de Mobilize Duo Bento, dan ruimt de achterbank plaats voor een extra koffer die om en bij de 700 liter aan volume biedt. Ideëel voor de stedelijke pakketjes- of pizzabezorger! Want laat er geen twijfel over bestaan, Mobilize ziet deze “herboren Twizy” nog steeds als een mobiliteitsoplossing en niet als een volwaardige “auto”.
Altijd elektrisch
Kijken we naar de aandrijflijn, dan heb je de keuze uit twee elektromotoren. De eerste brengt de Duo naar een maximumsnelheid van 45 km/u (waardoor je toe komt met een rijbewijs AM), de andere schopt het tot 80 km/u (waardoor je een rijbewijs B nodig hebt). Onderhuids zit een accu van 10,3 kWh die goed zou moeten zijn voor maximaal 161 kilometer aan range.
De naam Mobilize zal trouwens een huishoudmerk worden bij Renault, want onder die naam komen er nog een rist mobiliteitsoplossingen alsook een netwerk van oplaadmogelijkheden.