Renault wist begin dit jaar de aandacht te trekken met zijn E-Tech-technologie. Die bestaat immers uit een plug-inhybridevariant en een klassiekere ‘full hybrid’-variant zoals de Japanners al jaren doen. Beide interpretaties hebben wel dezelfde basis: een atmosferische 1.6-benzinemotor in combinatie met twee elektromotoren en een batterij. De populaire Captur en de Mégane Grandtour kregen de E-Tech-plug-invarianten, met in totaal 160 pk en een batterij van 9,8 kWh. De Clio is de niet-stekkerhybride, met minder vermogen en kleinere batterij: 140 pk en 1,2 kWh.
Die laatste versie, dus de 140 pk sterke ‘full hybrid’, gaat Renault nu ook aanbieden op zijn nieuwe Arkana en op de Captur. Zo krijgt de populaire crossover twee hybridevarianten. Daarnaast schakelt de 1.3 TCe van 140 pk die Renault al aanbiedt in de Arkana en Captur voortaan over op mild hybrid-technologie.
De Mégane biedt zijn E-Tech-technologie tot slot niet langer alleen op de Grandtour aan. Ook de vijfdeurs mag voortaan aan de stekker en krijgt de 1.6 van 160 pk met batterij van 9,8 kWh. Volledig elektrisch moet die 50 kilometer ver geraken. De nieuwe E-Tech-versies van de Arkana, Captur en Mégane-vijfdeurs zullen begin 2021 in de showroom staan.