De uiterlijke wijzigingen zijn al net zo discreet als de generatiewissel van de Renault Clio eerder al aantoonde. Dit lijkt er op te wijzen dat Renault tegenwoordig een Duitse evolutiepolitiek voert en het design vooral zacht laat wijzigen in plaats van grote veranderingen door te voeren. Maar de wijzigingen zijn wel voor iedereen zichtbaar. De nieuwe Renault Zoé is dynamischer met zijn veranderde snuit, hij is volwassener en lijkt op slag een stuk statiger dan voorheen het geval was.
Groen is de kleur
Het interieur is wel duidelijk gewijzigd. De Renault Zoé krijgt een nieuw digitaal dashboard, een nieuwe indeling van de middenconsole en een nieuwe boordplank met 100 procent gerecycleerde stoffen bekleding. Dat is ook bij andere merken tegenwoordig erg in de mode.
380 km
Het belangrijkste aspect van een elektrische auto is natuurlijk het rijbereik. De Renault Zoé zet wat dat betreft een nieuwe stap voorwaarts, dankzij een nieuw batterijpack dat voortaan een capaciteit van 52 kWh bereikt. En dat allemaal binnen de bestaande afmetingen, wat betekent dat de binnenruimt en koffer identiek blijven. Deze batterijen voeden een elektrische motor van 110 pk, maar ook een nieuwe motor met 135 pk staat nu op het menu. Volgens de WLTP-normen komt hij tot 380 kilometer ver. Ook wat laden betreft valt er nieuws te melden, want de Renault Zoé is met zowat alle laadpalen tot 50 kW compatibel. Hierdoor kan hij snel laden, en op veel plaatsen laden.
De Renault Zoé krijgt daarnaast ook nieuwe rijhulpen, waarbij actieve rijvakcorrectie, automatische lichtenregeling, geautomatiseerde noodstop, dodehoeksensoren, verkeersbordherkenning enzovoort. De nieuwe Renault Zoé komt in november 2019 op de markt, de prijzen zijn nog niet bekend.